vänskap (..) - tankar

Egentligen så vet jag inte vad dehär (..) tecknet betyder, men jag ansåg att det pasade in i rubriken.

Vad är vänskap egentligen? Enligt mig och mina åsikter så är vänskap också ett sorts förhållande. Precis som man inte sviker sin pojkvän så sviker man inte sina vänner heller. Har man en pojkvän och skaffar en ny under tiden så är det otrohet. Men om har man en bästis och skaffar en ny under tiden, är det då otrohet? Nej, inte riktigt. Dock är det också ett svek, men en annan sorts. Man förlorar tilliten till den personen och man glider ifrån varandra. Så varför, varför är det okej att göra så mot vänner men inte mot ens pojk/flickvän? Vännerna ska finnas där föralltid om man är äkta. Men som sagt. Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. För andra delen så ska ens pojk/flickvän också finnas där om den är äkta.

Jag vet inte vad ni tycker. Men jag tycker dock att där ligger något i det jag säger. Ens vänner, även om de är äkta, behöver ibland också få höra ett erkännande förlåt.


that's happiness


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! :)

Allt bra med dig? ;b



(http://steeler.blogg.se/)

2009-10-16 @ 11:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0